فریلنسرها

۲۵ کاری که فریلنسرها برای پیشرفت در کار خود باید انجام دهند

فریلنسرها در مورد اینکه انجام دادن کاری برایشان سخت است یا نیست اهمیتی ندارد. بالاخره فریلنسرها به دلیل مهارتی که در آن کار داشته و لذتی که از آن می برد، فریلنسری را آغاز کرده اند. همچنین مشکل در مدیریت کردن جنبه حقیقی کسب و کار نیست، با وجود آنکه این یکی از مشکلات موجود برای بسیاری از فریلنسرها است.

دشوارترین بخش فریلنسری تولید مستمر جریانی از مشتریان واجد شرایط و یک کانال ارتباطی کامل از مشتریان احتمالی است که برای کاری که شما انجام میدهید بها میدهند، و آماده همکاری اند و از پرداخت تمام و کمال نرخ شما خوشحال هستند.

در زیر جزییات مربوط به هر یک از ۲۵ تکنیکی که می توانید به استراتژی بازاریابی برند کسب و کارتان اضافه کنید آورده شده است تا مشتریان واجد شرایط تری را جذب ، مشتریان فعلی بیشتری را حفظ و از گام های پیشرفت و موفقیت خود در عرصه فریلنسری لذت ببرید.

فریلنسرها

۱-مورد پژوهی کنید

مورد پژوهی یعنی فرصت داده اید تا یک مشتری ببیند که چطور با کمک شما یک مشتری دیگر به موفقیت رسیده است البته این روش به عنوان نمایشی از داستان موفقیت مشتری ارائه می شود.

درحالیکه رضایت نامه ها گویای داستان سطح بالایی از تجربه می باشند، مورد پژوهی ها داستان پشت صحنه بزرگتری از پروژه را بیان می کنند. و به دلیل آنکه داستان را از ابتدا تا به انتها تعریف می کنند، یکی از معدود ابزارهای بازاریابی هستند که در هر مرحله از سفر مشتری میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مورد پژوهی ها به مشتریان راغب کمک می کند تا درباره خدمات شما، تجربیات مشتری، و اینکه چطور پیشنهادات شما مطابق با نیازهای کسب و کارشان است آگاهی پیدا کنند. همچنین اگر مشتری تمایل دارد از خدمات یا راهنمایی های شما استفاده کند کمک می کند تا با داستان یک مشتری قبلی شما ارتباط بگیرند، خود را به عنوان مشتری شناسایی کرده و امکانات موجود را ببینند.

۲-آهنرباهای هدایتی تولید کنید

هر کسی که از وبسایت شما بازدید می کند آماده استخدام شما یا خرید از شما در همان لحظه نیست. اکثرا، در ابتدا کار لازم هست تا به کسب و کار شما اطمینان کنن و شما را بشناسند،.

یک آهنربای هدایتی در ازای آدرس ایمیل بازدید کنندگان، راه حل بخصوصی برای چالشی که هم اکنون درگیر آن هستند، ارائه می دهد. آهنربای هدایتی برای تبدیل کردن بازدیدکنندگان به مشترکان و مشتریان راغبی است که هم اکنون در قیف فروش شما قرار دارند

۳-به طور مستمر وبلاگ نویسی کنید

در حالیکه امروزه وبلاگ نویسی بیشتر در مورد کیفیت محتوا است تا کمیت آن، همچنان اهمیت دارد که به طور منظم محتوای جدیدی را منتشر کنید. وبلاگ نویسی مستمر اعتبار و وفاداری شما را به مخاطب نشان می دهد و به سایت شما کمک می کند در نتایج جستجو مرتبط باقی بماند – لازم به ذکر نیست که مشتریان واجد شرایط نیز تولید می کند.

۴-از ارتقای محتوایی استفاده کنید

محتوای ارتقا یافته، محتوایی اضافی است که افراد می توانند در ازای آدرس ایمیلشان دریافت کنند. شبیه به پیشنهاد حق انتخاب قدیمی است، اما بر خلاف حق انتخابهای سایت واید، به روز رسانی های محتوایی به طور مستقیم در ارتباط با افرادی است که هم اکنون در حال خواندن، دیدن یا گوش دادن به آن محتواها هستند.

بروزرسانی های محتوایی بسیار مفید هستند زیرا در قالب محتوا،- مانند یک پست وبلاگی، در پادکست یا صدای ضبط شده ارائه می شود– و محتوای بسیاری در مورد موضوع ارائه می دهند.

۵-به صورت یک مهمان وبلاگ نویسی کنید

به جز وبلاگ نویسی در وبسایت خودتان، نویسنده مهمان شدن در سایر وبسایت هایی که به مخاطبانی چون مخاطبان شما خدمات ارائه می دهند یکی از دیگر شیوه ها برای معرفی و پیشرفت فریلنسرها است. وبلاگ نویسی به صورت مهمان به شما اجازه میدهد تا شناسانده شوید و طیف جدید از مشتریان واجد شرایط به نام ، برند و زمینه  شغلی و تخصصی شما دسترسی پیدا کنند.

به خاطر داشته باشید یک پست وبلاگی مهمان چندان تاثیر چشم گیری نخواهد داشت. زمانی که وبلاگ نویسی به صورت مهمان را دنبال می کنید، سعی کنید بر روی نوشتن مجموعه سه الی پنج تایی از مقالات مذاکره کنید.

۶-پادکست اجرا کنید

یکی از سریعترین روش های برای توسعه ارتباط فریلنسرها، ایجاد ارتباطات ارزشمند و افزایش میزان دیده شدن تان به شکل چشم گیر از طریق اجرای پادکست است که در آن با دیگر متخصصان، اینفلوئنسرها، عوامل اجرایی، تامین کنندگان خدمات و صاحبان محصولی که در خدمت همان بازاری هستند که شما هستید ، مصاحبه می کنید.

وقتی مخاطبین مشترکی دارید، پادکست تبدیل به یک رابطه برد-برد می شود: یک برد برای شما، چون به مخاطبان خاص دیگری دسترسی پیدا کرده اید، یک برد برای مهمان، چون از طریق پادکست شما در معرض دید قرار گرفته د و یک برد برای مخاطبین چون مطلب جدیدی یاد گرفته اند.

۷-در پادکست یا لایو اینستاگرامی مهمان شوید

زمانی برای اجرای پادکست خودتان ندارید؟ اشکالی ندارد

۱- جستجو و تحقیق کنید کدام پادکست هدف مخاطبینی مشابه به مشتری شما دارد

۲-هر چیزی که می توانید در مورد آن پادکست ها بیاموزید تا کسانی که بیش از همه سود دو طرفه می برند را شناسایی کنید

۳- یک استدلال تبلیغاتی برای هر یک از میزبانان پادکست قرار دهید، دلیل علاقه مندیتان به مهمان شدن را به اشتراک بگذارید، اینکه چرا مهمان مناسبی هستید ، چه پیامی برای برنامه و مخاطبین دارید و و چرا این یک پادکست به جا برای مخاطبین است

اگر کارتان را به درستی انجام دهید و استدلال تبلیغاتی خوبی داشته باشید، جایگاه مهمان در پادکست را برنده می شوید که می تواند به افزایش میزان دیده شدن برند شما و تولید مشتریان واجد شرایط کمک کند.

۸-صحبت کردن با گرو ها

با ارتباط گرفتن و به اشتراک گذاری آموخته های خود با سایرین، خودتان را به عنوان یک فرد توانمند و مقتدر، کارشناس صنعت و رهبر فکری نشان دهید. با صحبت کردن در شبکه های محلی و از طریق تشکیلاتی چون Toastmasters آغاز کنید و سپس در رویدادهای منطقه ای و ملی فعالیت تان را گسترش دهید.

زمان صحبت کردن در یک رویداد، اگر در برنامه کاری انعطاف پذیری وجود دارد، از برپاکنندگان درخواست کنید تا در صورت امکان در روز اول یا اول صبح سخنرانی تان را اجرا کنید.

بنابراین تا پایان رویداد حاضر و در دسترس هستید تا به سوالات پاسخ دهید و با حضار و سایر فریلنسرها گفتگو کنید. اگر مخاطبین تشکیل شده از مشتریان بالقوه واجد شرایط باشند، از دیدگاه بازاریابی کاری ارزشمند است.

۹-در یک گروه شبکه ای عضو شوید

یک فریلنسر تازه کار خودشو استارت زده برای معرفی خود باید در گروه های شبکه ای عضو شود. در امریکا به طور مثال گروههای شبکه ای مانند شبکه eWomen، انجمن ملی زنان صاحب کسب و کار، انجمن بازاریابی امریکا، روابط عمومی انجمن آمریکا، فدراسیون تبلیغات آمریکا و گروههای محلی موجود در سایت Meetup.com میتوانند در صورتی که گروه شبکه ای صحیحی را انتخاب کنید، منابع غنی از مشتریان جدید باشند.

تمرکز بر روی گروههایی باید باشد که مشتریان واجد شرایط شما در آن ها حضور می یابند و نه تمرکز بر روی صنعت خود که افراد دیگری نیز شبیه به کار شما را انجام می دهند.

در حالیکه گروههای شبکه ای صنعتی ارزشمند هستند، اگر نیاز به مشتری دارید باید در موقعیت هایی باشید که مشتریان تان در آنجا حضور دارند.

۱۰-به گروه مشتریان راغب بپویندید

برخلاف گروههای شبکه ای قدیمی، گروه مشتریان راغب در ارتباط با پاس دادن مشتریان واجد شرایط به سایر اعضای گروه است. در هر جلسه، تمرکز بر روی فردی که برایش مشتری راغب دارید، فرستادن ارجاعات و ایجاد ارتباطات است. ایده آن است که اگر هر کس آماده ارجاع دادن فردی باشد، همه فریلنسرها به نوبت سود می برند.

۱۱-در همایش و رویدادهای بزرگ حتما شرکت کنید

مشارکت در رویدادهای روابط محلی یک گام اولیه و اساسی به سوی گسترش دیده شدن برند شماست. ولی در یک رویداد ارتباطی محلی، امکان دارد تعداد محدودی افراد در کل رویداد باشند که مناسب خدمات و سطح سرمایه گذاری شما باشند. اما در همایش های بزرگ ملی و بین المللی افراد زیادی را پیدا خواهید کرد که میتوانند تبدیل به یک مشتری واجد شرایط شوند.

برای مثال، اگر وبسایت هایی برای نویسندگان و سخنرانان میسازید، باید در انجمن نویسندگان و همایش برنامه نویسی ، همایش سالیانه رایترز دایجست، همایش نویسندگان سن فرانسیسکو و همایش نویسندگان ادبی شرکت کنید. با اینکه شرکت کردن در این همایش ها هزینه ی بالایی دارد، اما معمولا یک مشتری جدید می تواند هزینه شما را جبران کند.

۱۲- اسپانسور یا حامی مالی همایش ها و رویدادهای بزرگ شوید

زمانی که در چندین همایش بزرگ شرکت کردید و اطلاعاتی به دردبخور درباره نحوه عملکرد نمایشگاههای تجاری، بازرگانی و حمایت های مالی کسب کردید، ممکن است بخواهید حامی مالی یک رویداد شوید تا نام تجاری تان را بیشتر در معرض دید قرار دهید. به طرز ایده ال ممکن است به دنبال گزینه های حمایت مالی ای باشید که به شما فرصتی برای سخنرانی کردن، شناسانده شدن در جمع یا به طور شخصی در معرض نمایش قرار گرفتن را بدهد.

۱۳-به سمت ایمیلهای سرد نشانه بروید

بزرگترین مشکل هر نوع ایمیل سردی خوانده شدن کل ایمیل است. یعنی هدف اولین جمله این است که جمله دوم خوانده شود و هدف جمله دوم این است که جمله سوم خوانده شود – و این روند تا پایان ایمیل و انتهای دعوت به عمل ادامه می یابد .

دومین چالش بدست آوردن مشتریان واجد شرایط از طریق بازاریابی ایمیلی در واقع نوشتن ایمیل است. به هنگام نوشتن یک ایمیل سرد این هشت راهنمایی را به خاطر داشته باشید:

از گیرنده تعریف و تمجید کنید و نشان دهید که مشق شبتان را انجام داده اید
ارتباط شخصی برقرار کنید
به خودتان اعتبار ببخشید
پیام را برای گیرنده تنظیم کنید
چالشی خاص را مطرح کرده و برایش راه حلی با سود مشخص ارایه دهید
آن را مشمول یک دعوت به عمل کنید
برای زمان شان احترام نشان داده و قدردانی کنید
بارها  چک کنید و غلط گیری کنید
از پیام صوتی تان استفاده کنید

وقت ضبط پیام صوتی تجاری خود، اطلاعاتی درباره خدمات کسب و کار خود در آن قرار دهید. برای مثال میتوانید مواردی مانند زیرا را به آن اضافه کنید:

با تشکر از تماس شما با شرکت ( ..) لطفا بعد از صدای بوق پیام بگذارید و نام، شماره تماس و اینکه چطور می توانم در خدمت شما باشم را عنوان نمایید. من مشتاق صحبت کردن با شما هستم و هر زمان که با شما صحبت کردم یادتان باشد که درباره پکیچ جدید بهینه سازی وبسایت من سوال کنید.

۱۴-امضای ایمیل خود را بکار بگیرید

در ارتباطات مستقیم از امضای ایمیلی خود برای درج یک فراخوانی یا تبلیغ برای یک خدمت جدید، یک آهنربای هدایتی جدید یا یک رویداد خاص یا فروش استفاده کنید.

۱۵-از تعطیلات استفاده کنید

تمام تعطیلات اصلی بهانه ای عالی برای نزدیک شدن به مشتریان موجود، مشتریان قدیمی، مشترکین و مشتریان واجد شرایط با پیامی مرتبط با تعطیلات و ارائه به روز رسانی در مورد اتفاقاتی است که در شرکت تان در جریان است همچنین زمانی بسیار عالی برای به اشتراک گذاری اطلاعات درباره خدمات جدیدی است که ارائه می دهید. همچمنین روزهای بزرگداشت ساختگی ای وجود دارد که تقریبا هر روز از سال اتفاق می افتند مانند روز ملی خیارشور و روز ملی اسنک پرتزل. برخی از روزهای بزرگداشت جالبی که همراستا با کسب و کار یا بازاریابی شما هستند را پیدا کنید و از آنها برای تبلیغات جالبی که شما را در اولویت ذهنی افراد قرار می دهد، استفاده کنید.

۱۷ –انجام  لینک سازی

تعداد لینک های بیشتر یعنی بازدید بیشتر. بازدید بیشتر یعنی تبدیل بیشتر مشتری احتمالی. تبدیل بیشتر یعنی مشتری واقعی بیشتر. اگر مشتریان واقعی بیشتری می خواهید، باید در استراتژی مستمر لینک سازی سرمایه گذاری کنید.

لینک ها هدایت گر یا مسیرهای اینترنتی هستند، به این معنی می باشد مسیری که رباتهای جستجوگر و انسانها از یک صفحه به صفحه دیگر و از یک وبسایت به وبسایت دیگر تغییر مسیر می دهند و به سایت مورد نظر می روند. و هر چه لینکهای با کیفیتی که به وبسایت شما اشاره می کنند بیشتر باشد، برای افراد رفتن به سایت شما و ارتباط برقرار کردن با محتوایتان راحت تر است.

۱۸-در تبلیغات پرداخت در ازای کلیک و بازاریابی دوباره سرمایه گذاری کنید

در حالیکه بسیاری از فریلنسرها بر روی گزینه های بازاریابی آزاد نظیر سئوی ارگانیک، وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی، تمرکز دارند تبلیغات اگر به درستی انجام شوند همچنان یکی از استراتژی های هوشمند بازاریابی هستند. تبلیغات پرداخت در ازای کلیک و بازاریابی دوباره یعنی ارائه تبلیغات هدفمند به کسانی که قبلا از وبسایت شما بازدید کرده اند به شما توانایی ماندن در الویت را می دهد چرا که افرادی که از وبسایت شما بازدید کرده اند به جستجوی آنلاین سایت شما ادامه می دهند.

۱۹-در تبلیغات شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید

زمانی که تبلیغات پرداخت در ازای کلیک که برای هر تبلیغی که روی آن کلیک شود پرداخت می کنید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی ( مانند تبلیغات فیسبوک) برعکس می باشد و در ازای فضایی که اشغال می کنید باید هزینه پرداخت کنید. تعداد اثرگذاری ها یا کلیکها بر روی تبلیغات شبکه های اجتماعی تاثیری در هزینه ندارد.

تبلیغاتی که در پلتفرم هایی چون فیسبوک انجام می شوند به دلیل میزان داده های موجود و توانایی شما به عنوان مبلغ برای هدف گرفتن پارامترهای بسیار خاص به شدت در حال رواج هستند.

انجام تبلیغات از طریق کانالهای شبکه اجتماعی برای بالا رفتن میزان دیده شدن و بازدید و شناخت نام تجاری خوب عمل می کنند و مشتریان واجد شرایط را به مرحله منطقی بعدی هدایت می کنند، مثل انتخاب یک پیشنهاد آزاد، ثبت نام برای یک وبینار، لایک کردن یک صفحه یا منفعت بردن از یک حراج.

۲۰-زیرکانه از یوتیوب استفاده کنید

یوتیوب با بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال در هر ماه، بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال در هر روز، ۵۰ میلیون نفر تولید کننده محتوا در پلتفرم، ۵ میلیارد ویدیوی به اشتراک گذاشته شده، متوسط زمان بازدید ۴۰ دقیقه ای تا ۵۰ دقیقه ای که هر سال در حال افزایش است و ۳۰۰ ساعت ویدیوی آپلود شده در هر دقیقه، از نقطه نظر فنی دومین موتور جستجوگر بزرگ در دنیاست.

لازم به ذکر نیست که یوتیوب پلتفرمی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

اگر همچنان برای یوتیوب محتوای ویدیویی تولید نمی کنید، از امسال شروع کنید.

۲۱-ایمیل صمیمانه بفرستید

یک ایمیل صمیمانه مانند ایمیلهایی است که در کارتهای تعطیلات دریافت می کنید که به شما آپدیتی در مورد رویدادهای سال گذشته و اتفاقات جدید می دهند. ایمیل صمیمیِ مشتری جذب کنِ شما به مشتری آپدیتی در مورد آنچه که در توسعه کسب و کار شما مهم است، اینکه مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند و خدمات جدیدی که در حال ارائه آن هستید میدهند.

ایمیل های صمیمی خود را رایگان بفرستید اما اطمینان حاصل کنید که در انتهای ایمیل صمیمانه خود یک فراخوانی قرار دهید. از آنها سوال کنید آیا مشتری واجد شرایطی برای شما می شناسند یا اینکه آیا میخواهند جلسه ای اکتشافی برای یادگیری بیشتر با شما بگذارند.

۲۲-مشترکین ایمیل را تبدیل کنید

بازاریابی ایمیلی تا به امروز یکی از موثرترین روش های بازاریابی به جا مانده است اما کثیری از فریلنسرها به دلیل یک اشتباه اصلی نمی توانند مشتریان واجد شرایط خود را به مشتریان حقیقی تبدیل کنند :

آنها در درخواست برای داد وستد دادن شکست می خورند

در هر خبرنامه ایمیلی یا به روز رسانی ای که شما می فرستید، مطمئن شوید حداقل یک فراخوانی برای گام بعدی و رزرو زمان ملاقاتی با خود قرار داده باشید . ضمنا قرار دادن فراخوانی های ثانویه یا لینک هایی که می تواند به تقسیم بندی های آتی لیست شما برای بازاریابی هدفمند بیشتر در آینده کمک کند، ایده خوبی است.

۲۳- درخواست معارفه دهید

بسیاری از افراد به شما می گویند که به لیست مخاطبان، مشتریان و همکاران خود مراجعه کنید و به آنها درخواست کنید افرادی را به سمت شما ارجاع دهند. با اینکه این استراتژی می تواند جواب بدهد، یک گام فراتر رفتن و درخواست کردن برای معرفی شما به آنها کارامدتر است.

درخواست معارفه دادن به این معنی است که به جای آنکه ناشیانه به نزد یک مورد ارجاع شده بروید یا منتظر فرد دیگری بمانید تا با شما تماس بگیرد، شما ارتباطی را خواهید داشت که تضمین می کند از آن جواب بله می گیرید و آن معرفی آغازگر روابط تان با سایر فریلنسرها و مشتریان بالقوه خواهد بود.

۲۴-همکاری های استراتژیک ایجاد کنید

همه همکاری های تجاری به یک شکل یا شبیه به هم ایجاد نمی شوند. برخی نتایج ارزشمندتر بیشتری را نسبت به سایر همکاری ها بوجود می آورند و باعث آوردن مشتریان واجد شرایط می شوند.

موفقیت آمیز ترین همکاری های استراتژیک، آنهایی هستند که بین دو فریلنسر یا دو کسب و کاری ایجاد شده اند که خدماتی مکمل و غیر رقابتی را ارائه می دهند و بازارهای هدفشان با هم در یک سو قرار دارند. به این شکل میتوانید از برندسازی مشترک و بازاریابی مشترک برای ساخت لیستهای ایمیل و پر کردن هر دو مجرای ارتباطی به طور همزمان از طریق دیده شدن توسط مخاطبین یکدیگر استفاده کنید.

۲۵-ارجاعات را بیش از حد حساس و تحویل بگیرید

موارد ارجاع شده نیروی حیاتی یک شرکت خدماتی حرفه ای می باشند. بخصوص برای فریلنسرها. اگر کسی برای شما مراجعه کننده ای بفرستد، باید قطعا آنها را بیش از حد تحویل بگیرید.

اول کسی را که مراجعه کننده را سمت شما فرستاده تحویل بگیرید. این کمک می کند تا بدانند که شما با فرد ارجاع داده شده صحبت کرده اید و اینکه آیا او مشتری خوبی بوده است یا نه. زمانی که پیشنهاد اولیه یا برآورد هزینه ای می فرستید آنها را در جریان کار بگذارید. و به آنها اطلاع رسانی کنید که آیا مشتری احتمالی قرارداد را امضا کرده است یا نه. هر بار از آنها برای فرستادن ارجاعات تشکر و قدردانی کنید. و به هنگام امضای قرارداد برایشان هدیه ای در باب تشکر بفرستید.

یادآوری در مورد تولید مشتریان واجد شرایط

پیدا کردن توازن بین خدمت رسانی به مشتریان موجود و پیدا کردن مشتریان واجد شرایط میتواند برای فریلنسرها چالش برانگیز باشد. اما به مدد سیستم ها و فرایند های مستند سازی شده، میتوانید بسیاری از وظایف اداری را به طور خودکار انجام دهید.به خار داشته باشید مشتریان واجد شرایط را یک الویت دائمی قلمداد کنید، حتی زمانیکه مشغول هستید و به طور کامل وقتتان پر شده است.

زمانهایی که وقت تان به طور کامل پر شده است، مهمترین زمان برای تمرکز بر روی تولید مشتری راغب است. فرایند تبدیل یک مخاطب به مشتری راغب و مشتری راغب به مشتری حقیقی زمان می برد. اگر در زمانی که مشغله دارید برای تولید مشتری راغب تنبلی کنید، و تا زمانی که سرتان خلوت می شود صبر کنید، خود را بر روی غلطک قحطی خواهید یافت و این اصلا خنده دار نیست!

دربـاره مـدیـرکـال….

مدیرکال راهکاری سریع و مدرن برای بهرمندی از خدمات تلفن گویا در سطح کشور می باشد. ما با فراهم سازی زیرساخت قدرتمند مرکز تلفن اَبری بر پایه وُیپ(VOIP) و ارائه خطوط اینترنتی اختصاصی، با بهرمندی از چندین سال تجربه در این زمینه پا به عرصه نهادیم تا خدماتی در خور با هزینه بسیار پایین به کاربران و مشتریان گرامی ارائه نماییم

ارتباط با ما

تهران، نبرد، خ شهید شریفی، گلستان 18، پ 28