سانترال: درصد بسیاری از کسب و کارهای دفتری با تلفن سانترال به صورت قدیمی آشنا هستند اما آیا میدانید که این نرم افزار به صورت آنلاین (بدون نیاز به نصب) وجود دارد که کسب و کار شما را از هر نوع سخت افزار، نرم افزار و سیم کشی بی نیاز میکند.
دستگاه سانترال چیست؟
اول از همه توضیحی مفهومی لازم است که یک دستگاه سانترال چیست و چگونه عمل میکند. دستگاه سانترال چیزی شبیه به یک مرکز مخابراتی است، دستگاه های سانترال در شرکتها، مراکز اداری و سازمانها برای مدیریت خطوط تلفن به کار گرفته می شوند. و می توانند به گونه ای برنامه ریزی شوند که بر طبق نیازهای شرکت بیشترین کاربرد و بهره وری را داشته باشند.
در واقع اگر بخواهیم بیشتر در مورد دستگاه سانترال توضیح دهیم فرض بر این که شما یک دفتر اداری داشته باشید، روی میز هر کدام از کارمندان یک تلفن قرار دارد که سیستم سانترال روی آن نصب شده است و میتوان چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل و مدیریت کرد.
اگر شما در شرکت تان ۱۰ خط شهری داشته باشید در حالت عادی احتیاج به ۱۰ عدد تلفن دارید که نمی توان همه آنها را روی میز قرار داد برای رفع این مشکل معمولا شرکت های قدیمی از تلفن های سانترال استفاده میکنند.
از دیگر کاربرد های سانترال این است که میتوانید همزمان چند نفر را پشت خط داشته باشید یا اینکه هر خطی را به مسئول مرتبط برای پاسخ گویی منتقل کند.
بیشتر بخوانید: چرا خرید خط سیپ ترانک اشتباه است
کاربرد تلفن سانترال چیست؟
فرض براین که در یک اداره یا سازمان سه نفر کارمند وجود دارد که مسئول بخش های مختلفی هستند.در حالت نرمال علاوه بر عدم امکان استفاده از منشی تلفنی، اگر به هر کارمند یک تلفن مجزا بدهید، در صورتی که نیاز به انتقال تماس به کارمند دیگر باشد، یا باید شماره تلفن آن را به کاربر بدهند و یا شخص مورد نظر را پای تلفن صدا کنند که غیر منطقی است.
نتیجه ای که میگیریم با استفاده از تلفن های سانترال، هر کاربر یک کد و خط روی تلفن دریافت می کند. در صورت نیاز به انتقال تماس، می توان کد آن کارمند را گرفته و تماس را انتقال دهید. ضمنا برای تماس داخلی رایگان نیز می توانند از این تلفن استفاده کنند.
با استفاده از اپراتور گویا در سیستم تلفنی سانترال، باعث می شود که تماس گیرنده به آسانی بتواند به داخلی مورد نظرش هدایت شود. سرعت در روند اتصال تماس کاربر به کارمند و داخلی مورد نظر باعث می شود تا خطوط یک شرکت یا اداره مدت زمان کمتری اشغال باشد.
سانترال مجازی: نرم افزار سانترال را بدون نیاز به نصب داشته باشید
اگر شما قصد راه اندازی سانترال دارید خط تلفن ثابت و در نتیجه مکانی برای کسب و کار نیاز دارید. این روزها با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها دیگر تمایلی به اجاره دفتر کار ندارند و ترجیح میدهند تا جای ممکن به دورکاری ادامه دهند.
اما راه اندازی سانترال مجازی مراحل دیگری دارد. تلفن گویای مدیرکال یک نرم افزار تحت وب سانترال است. در سرویس تلفنگویای مدیرکال، علاوه بر خط تلفن ثابت اینترنتی تهران، تمام امکانات یک سانترال حرفهای با قابلیت تنظیمات آنلاین در اختیار شماست. امکاناتی نظیر پخش پیام خوشآمدگویی برای ساعات مختلف روز، تعریف بدون محدودیت منو و داخلی و صف و شمارههایی که مایلید تماسها به آنها دایورت شود.
چرا سانترال مجازی؟
از مزیت های این سرویس، امکان ایجاد اولویت بندی تماس بصورت نامحدود می باشد و در صورت عدم پاسخگویی شما، تماسها به اشخاص دیگری که تعریف و تنظیم کرده اید منتقل می شود.
از دیگر امکانات و ویژگی های سانترال دریافت فکس اینترنتی و گرفتن پیام از طریق صندوق صوتی نیز همراه در نرم افزار آنلاین سانترال وجود دارد. بلافاصله پس از هر تماس گزارش تماس به صورت پیامک برای شما ارسال میشود. همچنین گزارش کامل تماسها و دقایق مصرفی بهصورت آنلاین از طریق پورتال دفتر مجازی مدیرکال در دسترس است که میتوان از لیست تماسها خروجی در قالب اکسل نیز گرفت.
ضمنا شما به آسانی میتوانید متن تلفن سانترال را به دلخواه خود با صدای مرد یا زن کامپیوتر یا صدای خودتان ویرایش کنید.
همان طور که گفته شد برای گرفتن این سرویس نیاز به خرید هیچگونه سخت افزار یا نرم افزار یا حتی سیم کشی ندارید. هزینه بستههای تلفن گویا از ۹۵هزار تومان در ماه شروع میشود و مشترکین براساس میزان تماس میتوانند بسته مناسب خود را انتخاب و فعال کنند، جالب است که بدانید در این سرویس هزینه دایورت برای مشترکین رایگان است.